onsdag 26 augusti 2009

Det börjar falla

Ja, löven alltså. Ett i taget, sakta virvlar det ner och lägger sig ljudlöst på marken. Lika ljudlöst smyger sig hösten på och gör att mina morgonpromenader skapar en något rödare ton på mina kinder. Jag älskar höstluften, den är frisk och lockar mig att ta fram höststövlarna! Äntligen höst, äntligen nystart!




Ja, så var det det där med semester del 2... den känns så avlägsen nu. Men jag kan ju meddela att vi befann oss i Rättvik med omnejd. "Hytta" mormor och morfars sommarstuga ligger mitt i skogen i närheten av en liten sjö och skänker alltid mycket ro och vila. Vi ska även dit en sväng i helgen och hinna med en upplevelse i Dalhalla också - Rhapsody in Rock var min morgongåva till Jonathan. I det senaste Hyttabesöket fick vi en hel del action då en björn strosade omkring i skogen vid oss. Vi fick tyvärr inte syn på den, men morfar fotade glatt någon dag senare! Mycket spännande! Vi fiskade, grillade korv, rodde i båten, löste korsord, åkte rodelbana, shoppade lite och umgicks med mina älskade morföräldrar! Vi tog även de gamla cyklarna och for till mitt favoritsmultronställe, och gissa om det var mycket smultron! Vi fick ihop flera deciliter, men med en riktig träningsverk på köpet. Det är inte precis en naturlig ställning att plocka smultron! Vi fick även med oss sex liter färdigrensade blåbär! Mumma!

Morfar har tagit bilden :D

4 kommentarer:

  1. Vilken cool morfar :)
    funderar på om vi inte ska ses nåt du och jag snart? vill gärna se ert "nya" hem :) kram

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder och ni är så fina! Miss u! Kram o Puss

    SvaraRadera
  3. Linda: Ja det vore jätteroligt! Kanske skulle ta med dig din fästman och så kan vi ha en trevlig kväll alla fyra! :D

    Syster: Tack!!! Saknar er oxå, tänker på er och den vackra mysiga bebisen i dig!

    Hanna: Tack! Det var väldigt mysigt...

    SvaraRadera