torsdag 8 oktober 2009

You are autumn

And even when the trees, has just surrendered to the harvest time
Forfeiting their leavs in late September, and sending us inside
Still I notice You, when change begins
And I am braced for colder winds
I will offer thanks for what has been and what's to come
You are autumn
Nicole Nordman - Every season




Det var så kallt. Men allt det vackra fick mig snabbt att glömma den bitande kylan. Kameran hade äntligen fått följa med mig ut, det var alldeles för längesen, och jag hade verkligen saknat att fotografera. Med darrande frusna fingrar ställde jag in skärpan, tittade, vred lite till, kisade, och klick. M-m, det här blir bra. Hösten är så vacker, det är som om naturen saktar av, vaggar sig till ro. Men även i det frusna kunde jag hitta en knopp - liv - mitt i den stundande vintern. Det fick mig att tänka på den underbara personen jag snart blir moster till. Han eller hon kommer verkligen att börja sitt liv mitt i vintern, precis som den där rosenknoppen verkar vilja göra. Välkommen ut, jag längtar efter dig!

5 kommentarer:

  1. Ååå vi längtar tillsammans! Det kommer bli så fantastiskt speciellt med en moster som du! Bebben hälsar o lovar att ni ses nog snart ;). Kramis

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint du skriver och vilka härliga bilder! Jättemysigt att titta in här :) Kramar från kusin Annelie

    SvaraRadera
  3. Nu blir jag *såhär* sugen på att köpa en kamera! om man bara hade pengar liksom... :)

    SvaraRadera
  4. härliga bilder! :) I like!

    Kul att Du börjat blogga lite mer, då har jag något att göra när jag fasnat vid datorn och behöver koppla av. Har ju legat lite på latsidan när det gäller bloggandet, ett bra tag nu :P

    SvaraRadera