fredag 17 augusti 2012

Älskade ängel


När solen färgar molnen. Då tänker jag på dig. Hur de får mig att känna mig lite närmare dig. 
När stjärnan syns på himlen. Då saknar jag dig. Du som är så nära, men ändå inte här. 

Älskade ängel, varför hade du så brått att flyga ur min famn. 
Men jag vill ändå säga tack för tiden som vi fått. Du gav kärleken ett namn. 

När ängen fylls av blommor. Då minns jag alltid dig. Allt vackert som du gav oss när du bara var du. 
När vinden blåser iskallt. Då lär jag mig av dig. Hur du älskade livet mitt i stormen, mitt i strid. 

Älskade ängel varför hade du så brått att flyga ur min famn. 
Jag vill ändå säga tack för tiden som vi fått. Du gav kärleken ett namn. 

Anna Karlsson, December 2011 


1 kommentar:

  1. TACK från mitt hjärta att DU delar med dig av DITT hjärta.

    SvaraRadera