måndag 20 augusti 2007

På väg(en)

Fick ett sms från Oskar idag, och det stod ungefär såhär: "Vilken känsla att alla börjar skolan, och inte vi. FRIHET" Jag kan inte annat än hålla med. Vilken frihet! Min morgon började bra, med sovmorgon. Efter en hypernyttig frukost (megavitamininnehållsrik müsli... och lite choklad) tog jag min röda cykel och trampade upp på stan. Vilken fin dag det var idag, sol och lagom varmt. Anledningen till att jag skulle upp på stan var en träff med Madde, Amanda och min gamla svenska- och historialärare: Lars-Göran Rådström. Utanför Java (café i Örebro) stod de och väntade på mig. Det var ett kärt återseende. Kul att få återge studentdagen för L-G (som befann sig i Englad då vi entrade vuxenlivet i vita kläder), intressant att få höra om hans äventyr i sommar och alltid lika givande att diskutera konst och historia med denna kunniga man. Det finns inte så många som jag kan diskutera dessa ämnen med, så jag njuter av varje sekund. L-G hade extraknäckt som konstguide på slottet i sommar där det bjöds på en utställning med Expressionism och Impressionism som tema. Det är en utställning av högsta kvalitet med kända namn som Monet på väggen. Efter det bar det av mot kyrkan för en träff med Teensnet-ledarna. Jag själv är ny ledare för tonårsarbetet i kyrkan och det känns riktigt roligt med denna nya uppgift. Jag blev peppad för hösten och tror verkligen att det kommer bli bra. På väg därifrån ringde jag min kära vän Miriam för att fråga om hon möjligvis var hemma och hungrig. Det slutade i en tacolunch runt hennes bord. Efteråt kunde jag inte annat än le, vilken tjej! Jag är så tacksam för henne!

oj... hade ju tänkt att skriva mer. Men nu ringde min kära pojkvän så jag slutar här. Vill ju hellre prata med honom!

Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar