tisdag 4 mars 2008



Jag har gjort en omgång hallonsylt och en omgång blåbärssylt idag! Kände att det var dags att samla på sig lite hemmafrupoäng igen. Jag lyckdes och sylten blev god! Det bästa med allt är dock att man får läsa "Annas sylt" på ettiketten och inte "mormors" eller "mammas". Sylten har gjort mig till en accepterad kvinna i denna syltande och saftande släkt! Förstå mig inte fel, jag menar inte att man måste göra sylt för att räknas som kvinna. Absolut inte! Men för mig var det ett framsteg, jag som alltid drömt om att bli en riktig bullmamma.

Solen lyser verkligen vackert idag, och det är väldigt skönt ute. Jag ska nog ta mej en promenad i det fina vädret. Hoppas på sol västerut i morgon oxå, för jag och min kära vän Madelene åker till Göteborg för att homestyla åt våran kära vän Caroline! Jag ser verkligen fram emot dte. Ska bli så kul!

Jag måste till sist avsluta med ett tack till familjen Holm, eftersom hallonen i sylten kommer från deras trädgård när de bodde här i Lillån. Om ni kommer hit ska ni få smaka!

1 kommentar:

  1. wawaweewa! våra gamla bär har blivit sylt. anna vad duktigt! om sylten är kvar i mars/april kommer jag och äter lite. som en nostalgitripp. allt gott!

    SvaraRadera