tisdag 22 februari 2011

Jag har mött min överman

Jag har alltid älskat att laga mat och allra helst till fler än bara mig själv. Jag älskar att prova nya recept och sedan testa mig fram på egen hand. Men under den senaste tiden har jag fått hård konkurens i köket. Mannen slänger numera ihop rätt efter rätt som får mina smaklökar att häpna varenda gång. Han är snabb, påhittig och dessutom slabbar han bara hälften så mycket som jag gör. Så ja, jag tror jag har mött min överman i det här köket och för min del får han gärna fortsätta. Bara jag får komma och peta lite i grytorna då och då och glänsa med att vara bättre på några saker, som att koka det perfekta riset. Där vinner jag alltid!


Härom söndagen snodde han ihop lax med hasselbackspotatis och den godaste guaccamolen jag har ätit. Och om du börjar tycka att jag smörar lite väl mycket för min man så bryr jag mig inte ett dugg. Han är helt enkelt bäst, och jag säger det gärna till hela world wide web.

4 kommentarer:

  1. Haha, du har mött din överman inom matlagning? :o ;)
    Tur att du fortfarande står som segrare när det gäller riset då. (:
    KRam

    SvaraRadera
  2. Han har att brås på, minns att det alltid brukar vara god mat hos föräldrarna Karlsson på studentfiranden och födelsedagar etc.
    Och det är ju kul att kunna hjälpas åt i köket :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Mums! Men det är ju jag som lär honom ;)

    SvaraRadera