tisdag 1 februari 2011

Vårtecken

Åh! Det fanns trogna läsare kvar! Det ger mig ännu mer pepp att hålla igång.

1 februari idag. Kanske inte direkt en vårmånad, men jag har i alla fall observerat ett antal vårtecken hittills.
- En såndär bil som sopar bort grus svischade förbi igår. Sen att han inte sopade är väl en helt annan sak. Han var i alla fall ute!!!
- Jag behöver inte ha cykellyset på när jag cyklar till jobbet! Yey!
- Min dunjacka börjar bli alldeles för varm!
- Jag hör fågelkvitter utanför mitt fönster...
- Jag börjar få inre bilder av mig själv i jeansjacka och planerar vilka vårinköp jag skulle vilja göra
- Jag har gjort ljusa slingor

Välkommen kära, efterlängtade vår!

7 kommentarer:

  1. Det blir härligt när våren kommer, men vad vore våren utan en vinter innan? Tänk så mycket vi uppskattar våren pga. vintern. :)

    Men visst längtar man lite smått.
    Frid/Maria

    SvaraRadera
  2. Vad rolig du är! Han är iaf ute - Haha:) Jag ÄLSKAR varje årstid - håller med dig Maria. Och när tiden var inne sände Gud...våren ;)

    SvaraRadera
  3. Och nu har våren även länat avtryck i layouten - nice kära du!

    SvaraRadera
  4. åh vad skönt med vår!

    Jag har haft sommar i två veckor, eftersom jag varit i colombia!!

    men nu får våren gääärna komma!!

    SvaraRadera
  5. Tack Crista! Jag försöker bara få till en vit bakgrund i inläggen istället för grå... men datorn vägrar lyda!

    Sanna!! Välkommen hem kära du nyförlovade ungmö! Hoppas ni haft det bra och att vi ses snart! Kramar

    SvaraRadera