tisdag 1 maj 2007

sleepless


Kudden är våt av tårar
Inte ännu en natt
Mina lungor tar i, och ger allt
Klar vaken igen
Kroppen är trött, ögonen med
Kampen är endast mot tiden nu
Och mot det som hindrar min natts sömn
Stilla-tick-tack
Host-host
Stilla-tick-tack
Host-host-host
Det gör ont nu och smärtan formar en bön
Ännu en tår träffar min mjuka kudde
Men denna gång inte i förtvivlan
En tår av förtröstan, att du aldrig lämnar
Bönen blir till sång
"Bred dina vida vingar, o Jesus över mig. Och låt mig stilla vila i ve och väl hos dig"
Kudden är våt av tårar
Tack, för att jag får leva, ännu en natt


1/5 01.07



Natten ju förde mig, närmare Gud till Dig. Närmare Gud till Dig, närmare Dig.

2 kommentarer:

  1. Gumman. Hoppas du får sova i natt.

    de är du värd.

    Love.

    SvaraRadera
  2. Älskade Anna!
    Man blir nästan tårögd - ber också att du skall bli helt frisk - var så tomt i sopranstämman igår så det nästan gjorde ont.

    Stor kraaam!!!!!

    SvaraRadera