lördag 29 september 2007

Kära dagbok

Idag beundrar jag alla de starka människor som spelar golf, trots detta kalla och blåsiga väder. Jag är tacksam att det är en del folk på banan, det ger mig arbetsuppgifter och jag känner att jag förtjänar den lön jag får. Men ändå, såhär emellan mötena med trevliga golfspelare kan jag lika väl passa på att skriva av mej lite.

Igår överraskade Jonathan med att komma hit till jobbet precis innan jag slutade. Jag vart jätteglad och presenterade stolt min kärlek för Jenny. Det är svårt att överraska mej eftersom jag är så nyfiken, men jag övar och inser mer och mer hur mycket jag verkligen uppskattar överraskningar. När jag tänker tillbaka så tror jag att den mest lyckade överraskningen var när jag fyllde 18 år. Jag hade haft en sån bra dag med massa överaskningar redan och var supernöjd mot slutet av dagen. Det hade vart FinallyLördag samma dag och jag var bara lycklig. Jonathan och Johanna ville hitta på nåt litet, typ käka pizza eller nåt efteråt, och jag va på. Men de skulle bara "skjutsa hem hennes lillasyster först". Sen drar Johanna till Lången, och jag tror bara att hon va lite småbusig sådär som hon kan va, inget ovanligt. När vi kommer fram ser jag att det är massa folk ute på bryggan, inte ens då fattar jag. "En massa hippies" tänker jag, tills jag känner igen en bil. Då hade alla kompisar samlats där och tänt ljus över hela bryggan och massa chips och varm choklad. Ja det är sannerligen en kväll att minnas eftersom jag blev så totalt överraskad. En annan chockad överraskning va när Jonathan helt otippat tog körkort en dag, jag trodde verkligen inte på honom, fast han visade bilnyckeln. Ja, det va drygt ett år sen nu. Busigt.

För att tala om något annat så kan jag berätta att jag har sålt helt slut på mössor idag. Sen köper folk ganska mycket golfhandskar med "raingrip", det alla frågar efter är varma vintervantar, men det har jag inga på lager. På något vis säger försäljningen något om det aktuella vädret. Den kommentaren jag får höra mest är "åh vad varmt och skönt du har här inne", och visst har jag det. Med min kopp te (blue fruit) och en nybakad bulle så har jag riktigt mysigt.

Annars då. Jo det är FinallyLördag idag. Det kommer bli så bra. Kan du, så kom! Nu ska jag göra lite nytta och sortera lite papper. Ha en trevlig blåsdag.


/ Anna

4 kommentarer:

  1. Överraskningar - mums. Tack för idag, du är ljuvlig!

    SvaraRadera
  2. Hej Anna! läste din krönika i världen idag imorse. Jag blev förvånad men ändå inte att se ditt namn och ansikte där på Ungsidan - du har ju skrivartalang :) ska vi ses nån dag? kram

    SvaraRadera
  3. Såg din verk jag också, Roligt! :)
    Frid.

    SvaraRadera