torsdag 27 september 2007

vem ringer?


Klockan är strax efter halv nio. En av de som lyckats gå ganska långt i idol har precis börjat sjunga sitt bidrag för kvällen. Jag känner igen låten, och inte bara det, jag kan den innan och utan. Precis när jag ska till att kommentera något angående hennes röst ringer telefonen. Vem ringer mitt under ett framträdande i idol? Kollar inte alla på idol? "David" står det på displayen. Undra vad min bror vill mej, och åter igen, MITT under idol!

-Hallå...
-Hej Anna, kollar du på idol?
-Eh.. ja! Gör ni?
-Hör du vilken låt det är?
-Ja! Såklart
-Det är ju våran låt!
-Åh... ja det är det!
-Fast vi skulle gjort det mycket bättre.
-Ja, verkligen. Ska vi va med i idol?
-Ja, du och jag!

Jag uppskattar verkligen min bror. Tänk vad ett litet telefonsamtal kan göra. Det va våran låt, som vi jämt sjunger. Tack för att du ringde och sa det!





Imorgon är det fredag. Det betyder först jobb. Och sen mera jobb, i form av ett genrep! Det är jättekul med FL igen. Jag tror det kommer bli en kväll att minnas. Fredag betyder också att Jonathan kommer hem, äntligen. Har saknat honom mycket denna veckan. Nu ska jag gå och städa och öva lite repliker. Gonatt

1 kommentar:

  1. Hej Anna! jag tillhör en av dem som inte kollade på idol igår, så vilken låt är eran låt? :) kraam

    SvaraRadera