måndag 22 oktober 2007

Faster


Min helg har varit fullspäckad men väldigt rolig. I fredags hade vi en mysig tjejkväll med trerätters middag. Grymt gott! Sen bar det av till Gerdins för att säga grattis till två pojkar som fyllt myndig! Vi spelade lite Alias och Jonathan och jag vann nästan, men det var nog bäst för oss alla att Miriam och Johanna fick vinna trots allt!

Lördagen vart en mycket lyckad dag! Den började tidigt med frukost hos Miriam och sedan bar det iväg på äventyr. Fyra förväntansfulla vänner klev in i Jonathans röda golf och satte sig tillrätta. Stopp nummer ett gjordes mitt ute i skogen något ställe som kalldes Stora Sundby, det va en snubbe som skulle slå värdsrekord i att fälla skog så det kunde vi inte missa. Som ni antagligen förstår var Oskar med i bilen, och tur va väl det, annars hade vi nog missat denna once-upon-a-life-time-experience ute i skogen. Nästa anhalt var Västerås och denna gången hos Oskars moster med familj. Vi skulle överlämna en frysbox med lammkött och i utbyte fick vi kaffe, macka och ett högst nödvändigt toalettbesök. Efter trevliga samtal kring köksbordet drog vi iväg igen mot vårt slutliga mål. Livgardet i Kungsängen var fullt med folk. Vart man än såg var det militärer eller stolta föräldrar. Vi var varken eller. Men det var riktigt kul och intressant at få se vart Jonathan tillbrigat sin tid i lumpen och det var roligt att äntligen få träffa hans gamla lumparkompisar.

Igår var det en väldigt lyckad familjegudstjänst. Det är sann lycka att få presentera att Jesus älskar barnen och alla vuxna som också var där. Att få ge något som man själv fått erfara.

På kvällen åkte Jag och Jonathan än en gång den välkända vägen mot Uppsala. Och nu sitter jag här, i vardagsrummet hos familjen Syrenquist. Jag ska snart följa med Emy och Max på mammagrupp, det ska bli jättemysigt. Jag är så glad över att få vara här denna veckan!

Återkommer om mina äventyr i Uppsala!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar