onsdag 31 oktober 2007

Platespotting



En helt vanlig dag när jag och Jonathan och min mamma satt i bilen fick vi plötsligt syn på en regestreringsskylt med nummret 001 framför oss. Det hade nyss varit FL så alla tänkte vi på platespotting. När det där händer, att en bil står framför en med 001 då liksom måste man bara börja platespotta. (För er som inte vet vad platespotting är så innebär det att man ska hitta nummerskyltar i rätt följd 001-002-003 o.s.v. upp till 999) Detta fick då mig och Jonathan att börja platespotta. Ganska ofta glömmer vi att vi gör det, men då och då när vi kommer på det så händer det att vi hittar några skyltar. Igår och idag har vait extra turliga dagar för oss. Igår fick jag ett mess att Jonte hittat 003 i Skåne (eftersom han jobbar där denna vecka) och bara några minuter senare ser jag 004 när jag är på väg in till stan. Idag såg jag 005 på coop-parkeringen men innan jag han berätta det för honom får jag ett mess om att han har hittat 005 och 006 idag nere i Skåne! (Jag hittar bara fler och fler fördelar med att vara två :D) Detta innbär alltså, mina damer och herrar, att vi nu är på jakt efter 007! Detta är ju ett speciellt nummer för mej så det blir nog att fira när vi hittar det! Vi har dock en konkurrent, Oskar råkade också få syn på 001 en dag och beklagade sig över att han nu måste börja ta upp kampen mot oss. Han ligger på 002 (om det inte hänt nåt idag) och är säkert inte glad över våra framgångar denna vecka. Jag återkommer när vi hittar 007!


Snart ska jag på FL planering! Weehu!

1 kommentar:

  1. Johan!

    Tack för upplysningen :) Jag har också läst reglerna och vet att man inte kan samsas. Men vi kör ändå, det är roligare att va två! Bara våra utmanare går med på det så :)
    Hörde av Lina att du va på 112. GRATTIS!

    SvaraRadera