måndag 5 maj 2008

Vå-å-å-å-år!



Äntligen vår! Bilden från mitt student-fika får mig att se tillbaka ett år. Inte bara på de goda cheesecake-tårtorna, utan på tiden för ett år sen. Jag hade en spänd förväntan på framtiden, på själva studentdagen och på sommaren. Nu när jag har mött framtiden så kan jag bara se att Gud har varit så god. Jag har fortfarande en stor förväntan på livet och vad Gud ska fortsätta att göra.

Vår är när de sopar gatan rent på grus, så att man som barn kunde åka inlindes eller hoppa twist utan att halka på de förrädiska små sandkornen.
Vår är när man får ta på sig vårjackan och vårskorna, som luktar en blandning mellan nytt och garderob.
Vår är när man vaknar av ljuset och solstrålarna redan klockan halv sju.
Vår är långa ljusa kvällar på cykeln - utan vantar!
Vår är när man ligger på en filt i gräset och kittlar någon med ett grässtrå.
Vår är nu, tack och lov så är den äntligen här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar