måndag 20 juli 2009

Måndag

Damen som alltid står i busshållsplatsen, samma tid, varje dag, stod där idag igen. Jag undrar alltid vart hon ska. Idag hade hon någon sorts regnhatt istället för den vanliga sjalen runt huvudet. Men kappan är alltid på - även när solen steker. Idag gör den inte det, perfekt. Jag har nämligen plugg-dag idag! Eller, plugg-vecka rättare sagt!

Jag skriver en uppsats om Sydafrika över sommaren. Sydafrika under 1900-talet. Det är intressant må jag säga, och förvånande hur vissa mönster och tankesätt kan sitta så hårt rotad i en viss del av världen, när alla andra verkar ha gått vidare och omprövat sitt sätt att se på människor. Att ha stillbilder av hur saker och ting är - ja, kanske är vi där också, oftare än vad vi tror.

Jag njuter verkligen av sommaren, även om den består av mycket jobb, så njuter jag av solen när den är framme, härliga kvällar med vänner och familj och mina och Jonathans morgonstunder tillsammans vid frukosten (Tack Miriam för tipset att alltid äta frukost tillsammans!). Han går upp lite innan mig, jag snoozar en stund, kommer upp lagom tills han plockat fram frukosten. När jag vinkat av honom (ja, visst låter det dramatiskt) går jag ut och går en sväng och sen är pigg och redo att möta dagen!

Oh ja just ja! Jag har missat att berätta veckans stora nyhet! Jonathan har blivit farbror! Och, det känns som om jag har blivit faster också, för tredje gången! Grattis Emil och Lousie till eran lilla ängel! Det blir så kul att komma till er i helgen!

Nej, nu stirrar Nelson Mandela upp på mig från boken, han ler visserligen, men något säger mig att jag verkligen borde sätta igång! Ha en bra dag!


He is still in control. He is Sovereign and he knows, just how it feels to be afraid. Be still and know, He is still in control.

3 kommentarer:

  1. Kirk =) bra text av honom. Bra skrivet av dig med för den delen :)

    Hälsa tanten vid bussen ;)

    Ha en toppendag, vecka och helg!

    SvaraRadera
  2. HAHA! Joel du är så skön ju!

    Ja, kunde ni hitta Köping-gänget så ska ni väl hitta tanten som spelar in bussrösten oxå... men det får bli på 50-årsfesten kanske :)

    Ha en bra dag själv Joel

    SvaraRadera
  3. till femtioårs festen blir det något större än så! ;)

    SvaraRadera