fredag 19 november 2010

Tidigt om morgonen


Psalm 5 vers 4
"Herre, om morgonen hör du min röst, om morgonen vänder jag mig till dig och väntar ivrigt"

Idag gick jag upp vid kvart i sex. Tände ljus, plockade fram frukost och satte på en skiva med instrumentala psalmer. Det händer verkligen inte varje morgon. Nej, det har snarare blivit en vana att jag alltid ligger kvar och sover när J åker till jobbet. Jag brukar tänka att jag får njuta av studentlivet så länge det varar. 

Men härom dagen fick vi vår bröllopsfilm från festen som en vän klippt ihop åt oss. Vi bara satte på den lite snabbt för skojs skull, och blev ståendes(!) i 40 minuter vid bordet och kunde inte sluta titta! Vi blev så tacksamma för våra familjer, vår släkt och alla underbara vänner som gjorde vår bröllopsdag helt oförglömlig. När klockan närmade sig 23.00 så var vi dock tvungna att sluta titta. Men nästa kväll tog vi upp den igen, och då fick jag bland annat se min älskade systers tal. Hon gav då ett råd: ät frukost ihop! J nitade mig med blicken och vi skrattade åt alla mina ursäkter jag brukar ha till att inte gå upp med honom. Därav denna tidiga morgon, vilket verkligen uppskattades av min man. Sen kan jag fortfarande tycka att det borde vara undantag när han börjar(!) halv sju.... men å andra sidan fick jag en riktigt mysig lugn morgon. 

Idag ska jag se till att städa hela lägenheten, plugga lite där det behövs och sedan förbereda Finally Livin' som är ikväll och imorgon! Det kommer bli två toppenkvällar och jag är så tacksam för att jag får vara en del av det! Mamma ska också hämta upp mig för att bjuda på lunch på Naturens Hus. Det är ju Elisabeth-dagen idag! Hon är för underbar min mamma... så duktig på att uppmuntra sådär i vardagen. Alltid lika mysigt att få en stund tillsammans med  henne för att prata om allt och inget.

Till sist bjuder jag på lite vackra rimfrostbilder jag tog i förrgår. Ha en bra fredag och en underbar helg! Tänk på att varje dag är en gåva, och det är upp till dig vad du gör av den. 



2 kommentarer:

  1. Vitare än snö- det står det om i Bibeln! Så rent & vackert

    SvaraRadera