torsdag 17 mars 2011

Arton bullar i ugnen

Det är många nu! Ja, vänner i min närhet som har en bulle i ugnen. Extra roligt är att min syster och min bästa vän ska få med bara en månads mellanrum! Härliga tider! Själv hade jag arton stycken bullar i ugnen i söndags, det ni! Jag har velat prova att baka dessa väldigt länge och vaniljstången har legat där så fint i skafferiet och väntat. Så i söndags eftermiddag hände det! Jag (med mycket hjälp av min man måste tilläggas) lyckades få till hemmagjorda krämbullar. Vaniljkrämen var absolut svårast (eftersom jag envisades med att göra den från grunden) och vart inte helt klockren. Men smarrig var den i alla fall! Se och njut... eller varför inte komma förbi här på en fika och smaka dem vetja?!




Dagen till ära plockade dukade jag med vår fina kaffeservis som jag fått av mormor och morfar!

1 kommentar:

  1. ÅH vad underbart gott! Jag kommer gärna och fikar!!! :)

    Du skriver så bra!
    Love!

    SvaraRadera