fredag 20 maj 2011

Hej då!

Jag är i full färd med att inventera herrgården på Karlslund

Håller på och städar det sista på mitt kontor. Plockar ihop mappar, rensar bland post-it-lappar och kramar mina goa arbetskamrater farväl. Jag kommer sakna min praktikplats och jag är väldigt nöjd och tacksam för det här halvåret. Jag har lärt mig oerhört mycket, på alla möjliga olika plan. Jag har lärt känna fantastiska människor som verkligen tagit väl hand om mig och samtidigt utmanat mig. Den här tiden har varit en välsignelse, och även om de inte uttrycker det i samma ord så förstår jag att jag varit en välsignelse för dem också.

Men nu bär det av mot nya spännande äventyr. Igår skrev jag kontrakt för mitt nya arbete i höst som svensklärare! Tänk... Herrens vägar är verkligen outgrundliga. Det är det jag älskar med Gud, hans vägar som är nåd och trofasthet.

Ikväll bär det av mot Stockholm för att fira min älskade underbara vackra syster som fyller 30 inom kort. Får se om det blir något mysigt smultronställestopp på vägen till Stockholm... det är ju så fint väder.

Nu ska jag smyga upp med en burk smarriga kolakakor och lägga i personalrummet. Det blir nog uppskattat på måndag morgon.

1 kommentar:

  1. Anna vad duktig du är på att skriva, det är så trevligt att läsa din blogg.
    Bra med smultronställetips också!
    Kram Maud B.

    SvaraRadera