torsdag 19 maj 2011

Smultronställe nummer två (äntligen)


Vinön. En riktig pärla på alldeles lagom avstånd för en halvdags eller heldagsutflykt. Jag som älskar Göteborgs skärgård och öarna med små pittoreska hus och smala vägar tycker att detta är det närmaste man kan komma detta här i trakten. Jag har ett alldeles särskilt fint minne från Vinön. När jag fyllde 20 tog min älskade med mig dit och hade packat bilen med engångsgrill, massor(!) med flintastek, frukt, kakor, kaffe... ja, you name it. Det är faktiskt senaste gången jag var där, så nu är det väl ändå dags igen. Bilderna är från den finfina dagen i maj.


 
Färjan (som tar bilar också) går från Hampetorp med jämna mellanrum under hela dagen. Det går också bussar till Hampetorp från Örebro om man nu skulle sakna körkort eller bil. Här finns tidtabeller till färjan och en massa annan info om Vinön. När vi var där i maj var det ingenting av butiker eller caféer som hade öppet direkt, men under sommarsäsongen är det full fart skulle jag tro. Självklart finns det också bra badplatser!

Ps. Var bara tvungen att ta med bilden på Andy, vår trogna röde springare. Vad vi saknar dig!

1 kommentar: