torsdag 25 januari 2007

höjdpunkter

Knut Knutsson i all ära

jag gillar torsdagar.
08.00
härlig och komplicerad matte (med lisbeths konstiga ljud och ständgt hurtiga röst)
10.10
livligt och högljutt klassråd där studenten disskuteras som om den var imorgon och INGET var planerat. härligt, alldeles ljuvligt.
ca 10.40
ett långt hål där jag och min kära madelene tillbringar vår tid i bildsalen där vi jobbar med vårt projektarbete. idag vart vi helt färdiga med en docka och vi vart nästan tårögda båda två för att den va så vacker, hon var så vacker. ja... nåt sånt iallafall. jag förstår inte hur vi ALLTID har så otroligt roligt. det finns inget slut på de dåliga skämten och fula danserna till de hemska låtarna på radio. höjdpunkt verkligen att vara med madde i bildsalen.
14.30
Mysigt med rebecca och linn på hindermässan
16.45
Väl hemma ett par goda mackor med falukorv och Felicity (90-tals serie på fyran... alldeles ja... ljuvligt).
ca 19.30
Catch up med Johanna i telefonen
20.00
Den högsta höjdpunkten av alla på torsdagar är dock att se Antikrundan med min kära pappa. Denna ständiga torsdagsunderhållning som fångar mitt intresse var minut i en hel timma. Jag vet att det är ett udda intresse och för tillfället vet jag bara min far som delar det med mig. Men det är så härligt när Knut Knutsson och hans vänner blir eld och lågor över ett gammalt föremål, och det är nästan så att man känner med dem när de värderar en tavla eller en gammal kanna. Man lixom önskar att man va där.
21.50
Ja ja, nog om det. Nu ska jag fila färdigt på en nyskriven låt och sen sova gott.
Frid!


1 kommentar:

  1. Jag gillar hur du älskar detta program. det är sååå du. Och du är underbar.
    härligt med en dag med många höjdpunkter. Låt oss hoppas att det blir så även i dag.

    Love

    SvaraRadera