söndag 16 december 2007

helgen i bilder (och det blev visst ord också...)

Efter tusen "hej då", hundra "vi ses ju snart", femtio "ha en underbar vecka nu" och tio "kör försiktigt" såg jag den röda golfen lämna min uppfart ännu en gång, bara en kvart senare än vad du hade tänkt (rekord!). Även om detta farväl inte var lika tårdrypande som förra (ibland är jag mer känslig) så blir det alltid lika tomt, och tyst. Men jag tog tag i mig själv och bakade några plåtar pepparkakor. Så nu sitter jag här, med uppkavlade ärmar, rödvit-randigt förkläde, luktandes på en gudmlig doft av pepparkakor. Och på tal om sista-plåten-pepparkakor-för-det-här-året-grejer så har just julspelen avslutats. Det har vart härliga dagar fyllda med mycket smink, sköna kläder, sång och ferrari. Och självklart glädjen, förmånen att få berätta om Jesus för alla de människor som sett årets julspel. Två fullsatta föreställningar och massvis med nya ansikten.



I Fredags åkte jag och Jonathan till Kilsbergen för att njuta av den härliga naturen. Och vilken dag det blev! Till Crista, Johanna och alla andra som älskar vintern men tycker att vi ser för lite av den just nu, ta en tripp till Ånnaboda, rimfrosten var såå vacker och det var riktig vinterkänsla. Jag och min trogna mobilkamera dokumenterade lite av dagen.


Frost i muschen





2 kommentarer:

  1. Hej Anna!
    vilken trevlig tripp ni verkar ha haft. Fina bilder oxå!
    Nu ska jag äta frukost :) kram

    SvaraRadera
  2. surt att behöva säga hej då varje söndag :/

    Bra jobbat i helgen förresten! Verkligen!
    - och än en gång, grymt fina bilder (speciellt för att vara en mobilkamera!)

    SvaraRadera