fredag 12 september 2008

fredag förmiddag

Det är kallt, och jag fryser långt in i kroppen. Jag sitter invirad i en filt, omgiven av en mysig ullkofta och dricker te. Jag ska plugga. Jag ska skriva ett referat på en artikel av Ingvar Svanberg från boken: I natonalismens bakvatten. Det är inte så tråkigt som det låter. Artikelns rubrik lyder "Finns det en svensk kultur" och tar upp mycket intressanta konstateranden om vår kultur i detta land. Är köttbullar egentligen så svenskt? Var kommer vårat vackra svenska språk egentligen ifrån? Kaffet som är vår kära natonaldryck är egentligen inte det minsta svensk. Detta intressanta ämne ska jag strax förkovra mig i.

Ikväll är jag och Jonathan inbjudna till Gadds för att medverka i deras årliga VM i Flash. Jag har inte så mycket koll på vad det kommer innebära, men det verkar minst sagt trevligt. Det blir kul! Jag vet iallafall att jag ska baka kakor tills ikväll, och det bli morotskaka med glasyr i muffinsformar. (Tack kära Madelene för det receptet)

Senare ikväll kommer Miriam och Daniel. Äntligen! Det är jobbigt att jag träffar mina syskon så sällan. Men å andra sidan blir det verkligen speciellt när man väl träffas. När jag pratade med Miriam igår insåg jag hur mycket jag saknar henne och Daniel, och när David ringde häromkvällen kände jag att jag verkligen ville åka ner till han, Emy, Max och Milton i Skåne. Men man får njuta av tillfällena man ses! Emil och Louise kommer på söndag så det blir en riktig familjehelg, men en intensiv sådan.

Tack för mig, Ingvar Svanberg here I come!

3 kommentarer:

  1. bra att du tänker vara en flitig bloggare! det gillar jag, du skriver så bra! =) jo tack, jag mår bra. kom hem igår efter en lite längre vistelse i jönköping. liksom du saknar jag min syster ofta! jag får ju passa på att hälsa på när jag ändå inte har nåt jobb. men vet du, på tisdag ska jag till åhléns o inventera! alltid nåt! och det tack vare dig min vän! tusen tack för kontakten! =) nåt annat har jag inte på gång och än så länge är det okej. hur går studierna? det känns som om den där linjen kan passa dig utmärkt!! jag tror du kommer komma långt! och förresten, det låter väldigt intressant att få fördjupa sig i den svenska kulturen!

    oj oj vad långt det blev! jaja, massa kram! =)

    SvaraRadera
  2. ja, nu var det för länge sen vi sågs, kom ner du o mamma med tåg, som ni hade pratat om...max skulle bli jätte glad....nån helg när ni kan! puss emy

    SvaraRadera
  3. anna.
    vi måste ses snart, saknar dig.

    men ja lever i min egna lilla bubbla. ring mig.

    kramas

    SvaraRadera