tisdag 14 november 2006

sleeplessness


jag hade massor att säga. men nu är det tomt.
antar att det är tröttheten som gör sig påmind.

det var ett långt prov idag. en och en halv sida kunde jag ådstakomma på fyra och en halv timma. men jag är nöjd.
det va mysigt ändå på något sätt, alla med sitt lilla fika, och carro som hade kaffe med sig. nationella prov i all ära. jag minns den långa uppsatsen i nian, då fröken hade gjort mackor och fika till alla. men jag minns inte vad jag skrev om, inte alls faktikst.

lång dag idag, men bra dag. kul med körövning, och julspelsövning. äntligen igång igen, jag gillar det mer och mer för varje år. det är så mysigt på nåt vis.

såhär på hösten kan det kännas lite ensamt i det här stora huset, även om mamma och pappa är hemma så saknar jag när det va fullt hus. tänkte på det härom kvällen, man kunde alltid kolla på en film sådär på kvällen med storebror, eller gå en promenad med syster. (dom är på bilden) nu ekar det nästan mellan väggarna, och kallt är det också. men allt har väl sin tid som det sägs.

oj, det fanns visst en del att säga om min dag. en ganska saklig beskrivning.
nu ska jag äta nåt och göra ett försök till att sova.

Min bön ikväll är:
Gode Gud, låt mig få sova ikväll. Jag behöver det känns det som. Ta hand om alla mina nära och kära, håll dom i din stora hand. Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar