onsdag 13 december 2006

sankta lucia

morgonen började med en röst på andra sidan luren som sjöng någon version av sankta lucia. dagen vart bra. tack.

lucia i all ära. men var är min snö. tack och lov var det julstämmning i aulan idag ändå och inte minst i matsalen. GRÖT! pris ske Gud! men mandarinerna var förkastliga. en mandarin är inte alltid vad den ser ut att vara fick jag lära idag.

religionen var som den brukar. mycket snack och liten verkstad. men det va ok idag. för alla va så trötta. rättskunskapen innehöll som vanligt redovisningar och jag lärde mig lite om kollektivavtal och rättigheter inom eu.
men höjdpunkten var ändå det såkallade sprejkrig som bröt ut under senare delen av rättskunskapen. kan man inte kriga med snö får man väl ta annat då kanske. det va nåt nytt, sprejkrig har jag aldrig haft innan.

väl hemma vart det långpromenad. o dessa underbara promenader med min johanna. tack. tack och åter tack.

bonde söker fru och religionsplugg. det man inte gör på lektionen får man göra hemma. jo tack jag vet. men nu ska anna sova för att orka en lång lång dag imorrn.


natti

1 kommentar:

  1. tänk att gröt i matsalen kan göra så hemskt mycket. julstämming blev de då.. men snö, vart är den? vi får gå på jakt o leta du o jag.. ta en tur o leta fram den.

    Love.

    SvaraRadera